Ömer
Orta Doğu'nun kalbinde Filistin'in Batı Şeria bölgesinde duvarın bu tarafında; ailesiyle yaşayan ve fırıncılık yapan bir genç delikanlı Omar ile diğer taraftaki hayallerindeki kız Nadia'nın hikayesi Ömer...
Omar (Ömer), Hany Abu-Assad'ın yazıp yönettiği, kadrosunda: Omar rolüyle Adam Bakri, Nadia rolüyle Leem Lubany, Tarek Abd-Al-Salam rolüyle Eyad Hourani, Amjad rolüyle Samer Bisharat, Agent (Ajan) Rami rolüyle Waleed F. Zuaiter, Omar's Father (Ömer'in Babası) rolüyle Jehad Abu Assal, Omar's Mother (Ömer'in Annesi) rolüyle Wafaa Aon, Omar's Sister (Ömer'in Kız Kardeşi) rolüyle Anna Maria Hawa, Omar's Brother (Ömer'in Erkek Kardeşi) rolüyle Ziad Jarjoura, Omar's Boss (Ömer'in Patronu) rolüyle Essam Abu Aabed, Tarek's Father (Tarık'ın Babası) rolüyle Tarik Kopty, Tarek's Friend (Tarık'ın Arkadaşı) rolüyle Majd Bitar, Amjad Sister (Amjad'ın Kız Kardeşi) rolleriyle Najwa Atamnah, Rawan Faranesh, Lama Naamneh, Nisai Mhanah, Dunia Makhlouf, Eliana Faranesh, Omaima Sarhan, Omar's Lawyer (Ömer'in Avukatı) rolüyle Yael Lerer, Torturer (İşkenceci) rolüyle Yousef 'Joe' Sweid, Nadia's Friend (Nadia'nın Arkadaşı) rolleriyle Donna Hawa, Rasha Nahas, Pauline Bahoth, Marw Dawood, Hussam rolüyle Rohl Ayadi, Muhsen Ali Taha rolüyle Ramzi Maqdisi, Sewing Shop Manager (Dikiş Dükkanı İşletmecisi) rolüyle Mousa Habiib Allah, Suit Store Employee (Takım Elbise Mağaza Çalışanı) rolüyle May Jabareen, Little Boy at Restaurant (Restorandaki Küçük Çocuk) rolüyle Hadi Abu Sineh, Man in House in Chase (Kovalamaca Sırasında Evdeki Adam) rolüyle Raed Rashad Jaa'issa, Woman in House in Chase (Kovalamaca Sırasında Evdeki Kadın) rolüyle Em Ahmad Assad, Nurse (Hemşire) rolüyle Laura Hawa, Tracking Device Technician (Takip Cihazı Teknisyeni) rolüyle Shetrit Eran, Leader at the Funeral (Cenaze Lideri) rolüyle Walid Abed Elsalam, Little Tarek (Küçük Tarık) rolüyle Yousef Slieman, Baby Girl (Kız Bebek) 'Abla' rolüyle Jasmine Suleiman, Soldier (Asker) rolleriyle Doraid Liddawi, Adi Krayem, Foad Abed-Eihadi, Agent (Ajan) rolleriyle Butros Shaheen, Elias Abu Hattom, Marco Matar, Rami's Agent (Rami'nin Ajanı) rolleriyle Nael Kanj, Eyas Natour, Eltamar Halprin, Ela'd Sabaq, Prison Guard (Hapishane Gardiyanı) rolleriyle David Gerson, Baher Agbariya, Eli Rezik, Avishay Solomon, Policeman (Polis) rolleriyle Jeries Gghrayeb, Maroon Boulus, Ibrahim Boulus, Adel Abu-Lasheen, Tarek Guard (Tarık'ın Koruması) rolleriyle Jamal Khalaile, Mohamad Soboh, Mousa Awad, Old Man Near The Wall (Duvara Yakın Yaşlı Adam) rolüyle Muhamad Hassan, Ihab Jadallah, Adham Salim ve Ali Magdube'un yer aldığı 2013 Filistin yapımı dram, gerilim filmidir.
İşgal altındaki Filistin'i ayıran Tecrit Duvarı...
İsrail ve Batı Şeri arasında bir sınır olan bu duvar aynı zamanda insanlık tarihine geçen bir başka kara leke ve en yaygın isimlendirmeyle bir ''Utanç Duvarı''dır.
Malum olduğu üzere ''Berlin Duvarı'' insanları bir duvarın arkasına atma ve onların dış dünyayla irtibatlarını kesme uygulamasının sembolü haline gelmiştir. Bu duvar aynı zamanda tarihe ''Utanç duvarı'' olarak geçtiğinden bütün dünya kamuoyunda kötü bir imajla anılmaktadır. Ancak belli bir halkı dünyadan tecrit etme amacı itibariyle bir benzerliği olsa da bu Tecrit Duvarı, Berlin Duvarı'ndan çok daha kötüdür ki Berlin Duvarı'nın yıkıldığı noktada yapılan bir sivil gösteride de bu husus vurgulanmıştır. Çünkü; Berlin Duvarı Doğu Almanya'nın kendi vatandaşlarının kaçak yollarla batıya geçmesini önleme amacıyla inşa edilmişti. Bu yönüyle bugün hala pek çok ülkenin sınır hatlarında oluşturulan mayınlı bölgelerden daha insaflıdır. İşgal devletinin inşa ettiği Tecrit Duvarı ise aileleri bölmekte, çocukların okullarına gitmelerini önlemekte, binlerce insanın evleriyle arazileri arasına set çekmekte ve daha nice olumsuzluklara sebep olmaktadır.
Omar-Ömer |
İsrail-Filistin çatışması...
Omar Adam Bakri |
Omar Eyad Hourani-Samer Bisharat-Adam Bakri |
Tarek ( Eyad Hourani )
Omar Eyad Hourani-Samer Bisharat-Adam Bakri |
Omar Adam Bakri |
Omar Adam Bakri |
Omar Leem Lubany-Adam Bakri |
Omar Adam Bakri-Leem Lubany |
Omar Adam Bakri |
Omar Adam Bakri |
Omar Adam Bakri |
Omar |
Omar Adam Bakri |
Omar Doraid Liddawi |
''Oyun değil bu. Sesiz kalarak özgürlük savaşçısı olunmaz.''
Tarek ( Eyad Hourani )
Omar Leem Lubany-Adam Bakri |
''Afrika'da maymunları nasıl yakalıyorlarmış biliyor musunuz? Avcılar küp şekerler bırakıyorlarmış, maymunlar da bağımlısı oluyorlarmış. Dar delikler kazıp, içine şeker bırakıyorlarmış. Maymun gelip, şekerin kokusunu alınca elini sokuyormuş. Ama o delik o kadar küçükmüş ki maymun yumruk yapınca şekeri bırakmadan elini çıkartamıyormuş. Avcılar da onlara yaklaşıyorlarmış. Maymun geldiklerini görüyormuş. Avcılar ağlarını atınca bile, salak maymun şekeri bırakmıyormuş.''
Amjad ( Samer Bisharat )
Omar Samer Bisharat |
Omar Adam Bakri |
Agent Rami ( Waleed Zuaiter )
Omar Waleed Zuaiter |
Omar Samer Bisharat-Eyad Hourani-Adam Bakri |
''Ömer, ülkene özgürlük getirmek istiyorsan elbette bunun bir bedeli var.''
Tarik ( Eyad Hourani )
Omar Adam Bakri |
''Hainler eninde sonunda yakayı ele verir.''
Omar ( Adam Bakri )
Omar Adam Bakri |
''İşkence altında insanlar duymak istediğini söylerler.''
Omar ( Adam Bakri )
Omar Adam Bakri |
Omar Adam Bakri |
Omar Waleed Zuaiter-Adam Bakri |
''Sırlar sır olarak kalmalıdır.''
Agent Rami ( Waleed Zuaiter )
Omar Waleed Zuaiter-Adam Bakri |
Omar Waleed Zuaiter-Shetrit Eran-Adam Bakri |
Omar hem direnişçilerin güvenini yitirir ve ihanetle suçlanır, hem de aşkı Nadia'yı kaybeder. Omar'ın duyguları da Filistin gibi paramparça olmuştur...
Omar Samer Bisharat-Adam Bakri |
Omar Adam Bakri-Samer Bisharat |
İsrail istihbaratıyla kedi fare oyununa giren ve aşkı uğruna ölümü bile göze alan Omar, gözlerine hep hüzün yerleşmiş Nadia, sert, kırılgan, ciddi ve aynı zamanda eğlenceli Tarek, komik ve esprili Amjad. Bu gençler silahların gölgesi altında, aile değerleri, arkadaşlık, dostluk, aşk, sevgi, özlem, inanç, ihanet, sadakat, korku, işkence, paranoya, şüphe, vatanseverlik, siyasi çıkarlar, özgürlük ve savaş gibi testlerle sınanacaklar.
Omar |
Omar Muhamad Hassan-Adam Bakri |
Omar Adam Bakri |
Omar Leem Lubany |
Eyad Hourani, Samer Bisharat, Leem Lubany'nin oynadığı ilk film ve Adam Bakri'nin oynadığı ilk uzun metrajlı film Ömer'dir. Ajan Rami karakterindeki Waleed Zuaiter, o zamana kadar oyuncuların içinde daha önceden kamera önünde deneyimi olan tek insan. Sacremento, Kaliforniya'da doğan ve Kuveyt'te büyüyen Amerikalı aktör, Ömer'de Ajan Rami karakterini oynamasının yanı sıra yine filmdeki hapishane gardiyanı karakterindeki David Gerson ile birlikte ZBROS ismindeki bağımsız yapım şirketi ile filmin yapımcılığını da üstlenmiştir.
Projenin çıkış noktası
''Bana göre, bir hikaye anlatmak için en güzel malzemeyi gerçek hayatın içinde bulursunuz. Ömer'in hikayesinde de böyle oldu. Birkaç sene Ramallah'ta, yakın bir arkadaşımla çay içiyorduk ve bana, bir hükümet ajanının, kendisinin kişisel bilgilerini adeta bir şantaj ögesi gibi kullanarak işbirliğine zorladığını anlattı. Bunu duyduğum anda, bu konuya eğilmem gerektiğini anlamıştım; böyle durumların ve eylemlerin sevgiyi, arkadaşlığı ve güven duygusunu nasıl etkilediğini incelemeliydim.''
İşgal altındaki Filistin'de inandırıcılığı yansıtmak
''Bir film yaparken, inandırıcılığı yansıtmak, gerçeği anlatmaktan daha önemlidir. Ömer'de ise çektiğimiz her sahnede, hem inandırıcılığı hem de gerçeğe yakınlığı görebilirsiniz. Filmde, kurmaca gibi görünen tesadüflerle dolu bir dramatik yapı olduğunu inkar etmeyeceğim, fakat aslında yalnızca bir sahnede öyküyü, dramatik bir etki bırakması için değiştirdik. Bunun dışında, filmin tamamının işgal altındaki Filistin'deki olayların, şu anda olduğu gibi, inandırıcılığını yansıttığını düşünüyorum.''
Tecrit duvarı
''Tecrit duvarı, Filistin şehirlerini birbirinden ayırdı. Bölünen köyler, mülteci kamplarından tutun Filistin halkının yaşadığı yerlerin kantonlara ayrılması… Birçok yerde, nerenin işgal altında olup olmadığı belirsiz; örneğin Kudüs'te iki taraf da işgal edilmiş durumda. Niyetim, şehrin, köyün ve mülteci kampının ortasından rastgele geçen ve iki tarafta her hangi bir ayrım yaratmayan bir duvarın bulunduğu bir Filistin şehri yaratmaktı.''
Duvardan atlamak
Filistin'de, duvardan atlamak neredeyse günlük hayatın bir parçası haline geldi. İşi, duvardan atlamaya çalışan insanlara yardım etmek olan, bununla geçinen insanlar bile var. Tecrit Duvarı'nın İsrail ve Batı Şeria'yı ayırma amacıyla yapılmadığını, aslında Filistinlileri birbirinden ayırmak için inşa edildiğini anlamak gerekiyor; duvar, Filistin şehirlerini bile ikiye bölmüş durumda. İşte tam da bu nedenle, duvardan atlamak günlük hayatın bir parçası ve insanlar bunu işlerine gitmek, ailesini görmek, hayatta kalmak gibi sebeplerle yapıyor; aşk da bu sebeplerin içinde.''
Filistin'de film çekmek
''Bazı nedenlerden dolayı, Filistin'de Vaat Edilen Cennet filmimden beri film çekmedim. Bunlardan ilki, sürekli Filistin'de geçenleri anlatmıyor olmam. İlham, her yerden gelebiliyor. İkincisi ise, birçok proje fikri üzerine düşündüğüm için, tüm enerjimi ve zamanımı onlara vermiş olmam.
Ömer'in çekimleri için Nablus'ta bir hafta, Nasıra'da altı hafta ve Beyt-Şan'da bir hafta harcadık. Hiçbir yerde zorlukla karşılaşmadık, çekim yaptığımız tüm mekanlar için iznimizi almıştık, duvar için bile. Duvarı kullanma iznimiz, belirli bir yüksekliğe tırmanmak şartıyla bize verildi. Duvarın en üstünde çektiğimiz sahneler içinse, Nasıra'daki sette, sahte bir duvar kullandık.
Batı Şeria'da film çekmek, bölgede Filistinli polis otoritesinin varlığı arttığı için daha kolay hale geldi. Tabii ki film çekmek hala zor ve problemli, ama her film çekiminde başınıza geliyor böyle şeyler. Ömer'in çekimlerine başladığımda, sadece Filistinlilerden oluşacak bir ekibim olsun istedim.
Bu da bazı birimlerin başındaki insanların, bu işi hayatlarında ilk kez yapacağı anlamına geliyordu; bu durumun hem organizasyonda hem de çekim sürecinde bazı sıkıntılar yaratacağı aşikardı. Her şeye rağmen, tüm zorlukları ve engelleri aşmayı başardık.''
Aşk hikayeleri
''İki tür aşk hikayesi vardır; trajik ve komik. Her aşk hikayesinde, iki tür engelle karşılaşılır içten gelen engeller ve dıştan gelen engeller. Trajik aşk hikayelerinin büyük bir bölümünde, aşıklar dıştan kaynaklı engeli aşmayı başarırlar ama içlerinden gelen engeli karşıdakine tamamen güvenme engelini aşamazlar. Diğer taraftan, bir romantik komedide, aşıklar iki engeli de aşarlar ve filmin sonunda birbirlerine kavuşurlar. Maalesef, gerçek hayatta aşk, romantik komedilerde olduğundan daha trajiktir. Benim hikayemde de, Ömer mükemmel aşka inanıyor ve sonunun romantik komedilerdeki gibi olacağını düşünüyor film bu yüzden iki kat daha trajik aslında…''
Güven
''Ömer'deki ana tema güven duygusu ve bunun insan ilişkileri için hem vazgeçilmez oluşu hem de çok sürmemesi. Güven aşkın, arkadaşlığın ve sadakatin temelinde yatan şeydir; elle tutulmaz ve güçlü olduğu kadar kırılgandır da. Ben insan deneyimlerini keşfediyorum insan deneyimleri için güven, serap gibidir. İnsan duygularının karmaşıklığını çözme isteğimin sonu da hiç gelmeyecek.''
Özgürlük savaşçılarının insani tarafı
''Asla, insanları yalnızca suçlayan ya da savunan filmler yapmayacağım; bu işi her ülkede varolan yargı mercilerine ve mahkemelere bırakıyorum. Bende merak uyandıran şey, özgürlük savaşçılarının insani tarafı oldu. Aslında her karakterin insani tarafı benim dikkatimi çeker, çünkü bizi insan yapan şey aslında kusurlarımızdır. İster özgürlük savaşçısı olsun ister bir aşık olsun, birçok insan veya karakter, dışarıdan mükemmel ve kusursuz görünür; ama insanın kusurları olması demek bu mükemmelliğin yalnızca bir algı olduğunu, bu insanların içinde kusur ve hatalar barındırdığını gösterir. Bir yönetmen olarak benim görevim, bu olaydan etkilenmek ve en dürüst biçimde, siyah veya beyaz değil, gri bir yol olduğunu gösterebilmektir.''
Filistin meselesini dile getirmek
''Bir yönetmen olarak önem verdiğim şey; ilginç ve güçlü filmler yapabilmektir ve çalışmalarım da, iyi hikayelerin keşfidir. Benim için iyi filmler, dürtüleri zamana ve mekana bağlı olmayan, belirli detaylara sahip karakterleri barındırır. Eğer çalışmalarım, insanların her hangi bir konu hakkındaki düşüncelerini değiştiriyorsa da bu benim için, ikincil bir meseledir. Sanatsal seçimlerimi savunmak hiçbir zaman zor olmadı, bence dünya üzerindeki her sanatçı da aynısını yapmalıdır, ben bir istisna değilim. Aynı zamanda, şiddet kullanan karakterlerin arkasındaki o insani tarafı keşfetmek de, her sanatçının görevi olmalıdır. En sık başıma gelen şey, Filistin meselesini dile getirdiğim için övülmek ya da eleştirilmek; üstelik sanatsal açıdan değil bu övgüler ya da eleştiriler, tamamen politik, bu da bütün meseleyi değiştiriyor.''
2006 yılında Best Foreign Language Film (Yabancı Dilde En İyi Film) dalında Oscar adayı olan ve aynı dalda Altın Küre Ödüllü 2005 yapımı Paradise Now (Vaat Edilen Cennet) filmiyle; çocukluk arkadaşı olan ve intihar bombacısı olarak yetiştirilen, Tel Aviv'de intihar saldırısı hazırlığı yapan iki erkeğin olay öncesi aileleriyle geçirdiği son bir geceye ve son yolculuklarına odaklanırken, gerçekleştirdikleri terör eylemleri ile bütün dünyayı şaşkına çeviren intihar bombacılarının dünyasına içeriden bakarak, bütün dünyanın algılamaya çalıştığı bir ruh hali üzerine önemli bir inceleme olarak nitelendirilen bir yapıma imza atan Filistinli yazar, yönetmen ve yapımcı Hany Abu-Assad'ın başarılı bir yönetmenlik sergilediği Omar (Ömer), güven duygusu ve onun insan ilişkilerindeki önemine değiniyor. Güven olmadan ne dostluk ne de aşk olmaz diyor. Sosyal sorumluluk kapsamında ''umut ekin'' diyor. İsrail'in duvarı kimi tecrit ediyor? Sorusuyla baş başa bırakıyor.
''Bana göre, bir hikaye anlatmak için en güzel malzemeyi gerçek hayatın içinde bulursunuz. Ömer'in hikayesinde de böyle oldu. Birkaç sene Ramallah'ta, yakın bir arkadaşımla çay içiyorduk ve bana, bir hükümet ajanının, kendisinin kişisel bilgilerini adeta bir şantaj ögesi gibi kullanarak işbirliğine zorladığını anlattı. Bunu duyduğum anda, bu konuya eğilmem gerektiğini anlamıştım; böyle durumların ve eylemlerin sevgiyi, arkadaşlığı ve güven duygusunu nasıl etkilediğini incelemeliydim.''
İşgal altındaki Filistin'de inandırıcılığı yansıtmak
''Bir film yaparken, inandırıcılığı yansıtmak, gerçeği anlatmaktan daha önemlidir. Ömer'de ise çektiğimiz her sahnede, hem inandırıcılığı hem de gerçeğe yakınlığı görebilirsiniz. Filmde, kurmaca gibi görünen tesadüflerle dolu bir dramatik yapı olduğunu inkar etmeyeceğim, fakat aslında yalnızca bir sahnede öyküyü, dramatik bir etki bırakması için değiştirdik. Bunun dışında, filmin tamamının işgal altındaki Filistin'deki olayların, şu anda olduğu gibi, inandırıcılığını yansıttığını düşünüyorum.''
Tecrit duvarı
''Tecrit duvarı, Filistin şehirlerini birbirinden ayırdı. Bölünen köyler, mülteci kamplarından tutun Filistin halkının yaşadığı yerlerin kantonlara ayrılması… Birçok yerde, nerenin işgal altında olup olmadığı belirsiz; örneğin Kudüs'te iki taraf da işgal edilmiş durumda. Niyetim, şehrin, köyün ve mülteci kampının ortasından rastgele geçen ve iki tarafta her hangi bir ayrım yaratmayan bir duvarın bulunduğu bir Filistin şehri yaratmaktı.''
Duvardan atlamak
Filistin'de, duvardan atlamak neredeyse günlük hayatın bir parçası haline geldi. İşi, duvardan atlamaya çalışan insanlara yardım etmek olan, bununla geçinen insanlar bile var. Tecrit Duvarı'nın İsrail ve Batı Şeria'yı ayırma amacıyla yapılmadığını, aslında Filistinlileri birbirinden ayırmak için inşa edildiğini anlamak gerekiyor; duvar, Filistin şehirlerini bile ikiye bölmüş durumda. İşte tam da bu nedenle, duvardan atlamak günlük hayatın bir parçası ve insanlar bunu işlerine gitmek, ailesini görmek, hayatta kalmak gibi sebeplerle yapıyor; aşk da bu sebeplerin içinde.''
Filistin'de film çekmek
''Bazı nedenlerden dolayı, Filistin'de Vaat Edilen Cennet filmimden beri film çekmedim. Bunlardan ilki, sürekli Filistin'de geçenleri anlatmıyor olmam. İlham, her yerden gelebiliyor. İkincisi ise, birçok proje fikri üzerine düşündüğüm için, tüm enerjimi ve zamanımı onlara vermiş olmam.
Ömer'in çekimleri için Nablus'ta bir hafta, Nasıra'da altı hafta ve Beyt-Şan'da bir hafta harcadık. Hiçbir yerde zorlukla karşılaşmadık, çekim yaptığımız tüm mekanlar için iznimizi almıştık, duvar için bile. Duvarı kullanma iznimiz, belirli bir yüksekliğe tırmanmak şartıyla bize verildi. Duvarın en üstünde çektiğimiz sahneler içinse, Nasıra'daki sette, sahte bir duvar kullandık.
Batı Şeria'da film çekmek, bölgede Filistinli polis otoritesinin varlığı arttığı için daha kolay hale geldi. Tabii ki film çekmek hala zor ve problemli, ama her film çekiminde başınıza geliyor böyle şeyler. Ömer'in çekimlerine başladığımda, sadece Filistinlilerden oluşacak bir ekibim olsun istedim.
Bu da bazı birimlerin başındaki insanların, bu işi hayatlarında ilk kez yapacağı anlamına geliyordu; bu durumun hem organizasyonda hem de çekim sürecinde bazı sıkıntılar yaratacağı aşikardı. Her şeye rağmen, tüm zorlukları ve engelleri aşmayı başardık.''
Aşk hikayeleri
''İki tür aşk hikayesi vardır; trajik ve komik. Her aşk hikayesinde, iki tür engelle karşılaşılır içten gelen engeller ve dıştan gelen engeller. Trajik aşk hikayelerinin büyük bir bölümünde, aşıklar dıştan kaynaklı engeli aşmayı başarırlar ama içlerinden gelen engeli karşıdakine tamamen güvenme engelini aşamazlar. Diğer taraftan, bir romantik komedide, aşıklar iki engeli de aşarlar ve filmin sonunda birbirlerine kavuşurlar. Maalesef, gerçek hayatta aşk, romantik komedilerde olduğundan daha trajiktir. Benim hikayemde de, Ömer mükemmel aşka inanıyor ve sonunun romantik komedilerdeki gibi olacağını düşünüyor film bu yüzden iki kat daha trajik aslında…''
Güven
''Ömer'deki ana tema güven duygusu ve bunun insan ilişkileri için hem vazgeçilmez oluşu hem de çok sürmemesi. Güven aşkın, arkadaşlığın ve sadakatin temelinde yatan şeydir; elle tutulmaz ve güçlü olduğu kadar kırılgandır da. Ben insan deneyimlerini keşfediyorum insan deneyimleri için güven, serap gibidir. İnsan duygularının karmaşıklığını çözme isteğimin sonu da hiç gelmeyecek.''
Özgürlük savaşçılarının insani tarafı
''Asla, insanları yalnızca suçlayan ya da savunan filmler yapmayacağım; bu işi her ülkede varolan yargı mercilerine ve mahkemelere bırakıyorum. Bende merak uyandıran şey, özgürlük savaşçılarının insani tarafı oldu. Aslında her karakterin insani tarafı benim dikkatimi çeker, çünkü bizi insan yapan şey aslında kusurlarımızdır. İster özgürlük savaşçısı olsun ister bir aşık olsun, birçok insan veya karakter, dışarıdan mükemmel ve kusursuz görünür; ama insanın kusurları olması demek bu mükemmelliğin yalnızca bir algı olduğunu, bu insanların içinde kusur ve hatalar barındırdığını gösterir. Bir yönetmen olarak benim görevim, bu olaydan etkilenmek ve en dürüst biçimde, siyah veya beyaz değil, gri bir yol olduğunu gösterebilmektir.''
Filistin meselesini dile getirmek
''Bir yönetmen olarak önem verdiğim şey; ilginç ve güçlü filmler yapabilmektir ve çalışmalarım da, iyi hikayelerin keşfidir. Benim için iyi filmler, dürtüleri zamana ve mekana bağlı olmayan, belirli detaylara sahip karakterleri barındırır. Eğer çalışmalarım, insanların her hangi bir konu hakkındaki düşüncelerini değiştiriyorsa da bu benim için, ikincil bir meseledir. Sanatsal seçimlerimi savunmak hiçbir zaman zor olmadı, bence dünya üzerindeki her sanatçı da aynısını yapmalıdır, ben bir istisna değilim. Aynı zamanda, şiddet kullanan karakterlerin arkasındaki o insani tarafı keşfetmek de, her sanatçının görevi olmalıdır. En sık başıma gelen şey, Filistin meselesini dile getirdiğim için övülmek ya da eleştirilmek; üstelik sanatsal açıdan değil bu övgüler ya da eleştiriler, tamamen politik, bu da bütün meseleyi değiştiriyor.''
Omar |
Marlon Brando, Brad Pitt ve Örümcek Adam referansları güzeldi. Sürpriz finaliyle de beğeninizi kazanacak, bitiş jeneriğinde hiçbir müziğin çalmadığı film; aksiyon, gerilim, gerçeklik, dram ve romantizmi harmanlayan, gözünüzü kırpmadan seyredeceğiniz, yüreğinize dokunacak, aralarında dikilen koskoca duvara rağmen inanılmaz bir aşk hikayesi.
Afrika'da maymunları nasıl yakalarlarmış bilir misin?
Omar (Ömer) Official U.S. Trailer
Omar (Ömer) Türkçe Altyazılı Resmi Fragman
0 Yorumlar